מה זה מבחן אמירם וכיצד תתכוננו אליו

יש לא מעט מבחנים שבוחנים את הידיעה שלכם בשפה האנגלית, הם מבחנים שנועדו למדוד את יכולת התלמידים להבין ולהשתמש בשפה האנגלית. המבחנים מחולקים לרוב לחלקים שונים, ביניהם האזנה, קריאה, כתיבה, דיבור ודקדוק.

המבחנים מיועדים להילקח ברמות שונות. רמת המבחן תהיה תלויה בגילו או ברקע ההשכלה של התלמיד הנבחן בו.

כעת נעבור ונרחיב על מהו בעצם מבחן אמירם לשיפור והבנת הרמה שלנו באנגלית ומידע נוסף עליו.

מהו מבחן אמירם באנגלית?

מבחן אמירם באנגלית הוא מבחן שנועד למדוד את מיומנות השפה האנגלית של אנשים שאינם דוברי שפת אם. בנוסף המבחן הוא מבחן ממוחשב.

המבחן מורכב מארבעה חלקים:

הקשבה – מדור ההאזנה מורכב מ-40 שאלות המושמעות במחשב שלכם עם קטעי אודיו משיחות בין דוברי שפת אם.

קריאה – בסעיף הקריאה יש 30 שאלות המורכבות מקטעי קריאה שעליכם לענות על שאלות ברירות רבות וכן למלא ריק במשפטים עם מילים נרדפות שניתנו לכם.

כתיבה – בסעיף הכתיבה יש 30 שאלות שבהן עליכם לכתוב חיבור שמקבל ציון על תוכן ודקדוק.

דיבור – במדור דיבור יש 10 שאלות המבקשות ממך לדבר במיקרופון ולענות על הנחיות ספציפיות שניתנו על ידי המבחן.

כיצד ניתן להתכונן למבחן אמירם?

מבחן אמירם הוא מבחן שליטה באנגלית בינלאומי המקובל באוניברסיטאות רבות בישראל. זהו מבחן של כישורי השפה של סטודנטים הפונים לתוכנית באוניברסיטה או מכללה.

למבחן עמירם שלושה חלקים: קריאה, כתיבה והקשבה. כדי להתכונן למבחן עמירם, כדאי לעשות מחקר על הנושאים ואוצר המילים בכל חלק. אתם יכולים גם לחפש בחינות קודמות באתר כדי לקבל מושג למה לצפות ביום הבחינה.

אילו רמות יש למבחן זה?

עמירם הוא מבחן שליטה בשפה הניתן באנגלית. המבחן מבוצע על ידי משרד החינוך הישראלי והוא מעריך את בקיאות התלמידים באנגלית, צרפתית, גרמנית, עברית, רוסית או ספרדית.

ניתן לגשת למבחן עמירם באנגלית בשלוש רמות: יסודי, בינוני ומתקדם. על הסטודנטים להירשם לבחינה ולהיבחן במרכז בחינות מאושר בטרם יוכלו לגשת לבחינה.

  • הרמה היסודית מורכבת ממבחני דקדוק ואוצר מילים עם שאלות על נושאים יומיומיים כמו קניות או הליכה לבית הספר.
  • רמת הביניים כוללת מבחני דקדוק ואוצר מילים, אך כוללת גם קטעי הבנת הנקרא על נושאים כמו מדיה חברתית או פוליטיקה.
  • הרמה המתקדמת מורכבת ממבחני דקדוק ואוצר מילים עם קטעי הבנת הנקרא בנושאים כמו ספרות או מדע בדיוני.

כמה זמן יש לכם למבחן?

כמותת הזמן העומדת לרשותכם לפתירת מבחן אמירם הוא כ -60 דקות.

הזמן מתחלק לארבה קטעים ביניהם, 2 דקות לניסוח שאלה מחדש, 4 דקות להבנת הנקרא, 7 דקות לקריאת טקסט (קטע) ו4 דקות לענות על שאלות כלליות.

כיצד מבחן אמירם משפיע?

מבחן אמירם הוא מבחן הקובע את רמת השליטה באנגלית. הוא נמצא בשימוש נרחב בארץ ובחו"ל. והוא גורם משפיע בהתקבלות למוסדות חינוך שונות במידה ואתם מעוניינים.

מבחן זה הוא מבחן מיומנות שפה סטנדרטי אשר מעריך את כישורי השפה האנגלית של מבוגרים וצעירים. המבחן פותח לראשונה בישראל ותורגם ל-15 שפות ברחבי העולם.

אל המבחן ניתן לגשת לכל מי שרוצה לדעת את רמת השליטה שלו באנגלית או מעוניין למדוד את התקדמותו לאורך זמן. המבחנים זמינים באינטרנט, על גבי CD-ROM או על נייר, עם גרסה בעל פה למי שמתקשה לקרוא או לכתוב אנגלית.

מידע נוסף על המבחן

מבחן אמירם מבחן ממוחשב, המורכב מפרק אחד שבתוכו יש ארבעה חלקים ולכל חלק מספר שאלות. כמו שאמרנו בחלק הקודם זמן המבחן הכולל הוא כ -60 דקות, והציון של ניקוד לשאלה משתנה בהתאם לביצועים.

 

תפריט נגישות