מהו עיסוי רפואי ומה הם יתרונותיו

במאמר זה נדון ביתרונות של עיסוי רפואי וכיצד הוא יכול להועיל לכם בחיי היומיום.

עיסוי רפואי הוא סוג של עיסוי המשלב את הטכניקות והיתרונות של עיסוי שוודי,עיסוי רקמות עמוק, עיסוי ספורט ותאילנדי כדי להמריץ את מערכת הלימפה של הגוף. הוא משמש לעתים קרובות עבור אנשים עם מצבים כרוניים כגון דלקת פרקים, כאבי גב, אסטמה, סוכרת ומחלות לב. כמו כן, זהו עיסוי המתמקד במערכת השרירים והשלד של הגוף והוא משמש כטיפול להקלת כאבים והפגת מתחים בקרב מטופלים המתאוששים מפציעות או ניתוח.

סוג זה של עיסוי הוכח כמפחית את רמות הכאב עד 40% תוך פרק זמן קצר. טיפול בעיסוי רפואי יכול לעזור לשפר את זרימת הדם ולהפחית את מתח השרירים. כמו כן, זה גם עוזר להגדיל את טווח התנועה במפרקים.

עיסוי רפואי שונה מעיסוי מסורתי מכיוון שהוא משתמש בנקודות לחץ ספציפיות על הגוף. נקודות לחץ אלו ממוקמות במקומות ספציפיים כמו הרקות, הידיים והרגליים. מעסה רפואי יעבוד על נקודות הלחץ הללו באמצעות ידיו ומרפקיו במשך כ-30 דקות בכל פעם.

הסוגים הנפוצים ביותר של עיסוי רפואי הם:

  • נקודת טריגר – ניתן להשתמש בעיסוי נקודת טריגר כדי להקל על הכאב, להפחית דלקת ולהגביר את גמישות הרקמות.
  • שחרור – ניתן להשתמש בעיסויי שחרור כדי להקל על מתח השרירים, לשפר את היציבה ולהפחית כאבים הקשורים למצבים כרוניים כגון דלקת פרקים או פיברומיאלגיה.

סוגים נוספים של עיסוי

ישנם סוגים רבים של עיסוי שתוכלו להשתמש בהם למטרות שונות, לכן חשוב קודם לדעת איזה סוג עיסוי יהיה הטוב ביותר עבורכם.

סוגים שונים של עיסוי כוללים:

  • עיסוי אקופרסורה – טיפול בעיסוי רפואי אקופרסורה משתמש בנקודות לחץ כדי לעורר אזורים ספציפיים ולהקל על מתח שרירים, כאב ומתח.
  • עיסוי רקמות עמוקות – סוג זה של טיפול בעיסוי רפואי מתמקד בשכבות העמוקות יותר של השרירים ורקמות החיבור על מנת לשחרר מתח, לשפר את זרימת הדם ולהגביר את הבריאות הכללית. זה משמש לעתים קרובות כסוג של טיפול עבור אנשים עם בעיות כאב כרוני או פציעה.
  • עיסוי שוודי – עיסוי שוודי משתמש בתנועות ארוכות המסייעות להרפיית השרירים וכן לשיפור זרימת הדם. החבטות נעשות בדרך כלל כנגד גרגר סיבי השריר על מנת להימנע מגירוי יתר מדי.

כיצד לבחור מעסה

יש הרבה סוגים שונים של מעסים שזמינים בשוק. עם זאת, חשוב לבחור את המתאים לצרכים שלכם.

כמה שיקולים שכדאי לעשות בבחירת מעסה הם:

  • איזה סוג של עיסוי אתם צריכים
  • איזה סוג של תרגילים וטיפולים אתם צריכים
  • באיזו תדירות תשתמשו בו
  • מה התקציב שלכם

כיצד לבחור מכשיר לעיסוי רפואי שיענה על הצרכים שלכם

בחירת מכשיר לעיסוי רפואי יכולה להיות משימה קשה מכיוון שיש כל כך הרבה אפשרויות זמינות. בחלק זה נעזור לכם לבחור את סוג מכשיר העיסוי המועדף עליכם בהתאם לצרכים ולאורח החיים שלכם והאם יש לכם מצבים רפואיים או לא.

ישנם סוגים רבים של מכשירי עיסוי. עם זאת, הפופולריים ביותר הם מכשירי עיסוי מסוגי הרטט והמסתובבים. הסוג הרוטט משמש בדרך כלל להקלה על כאבים בשרירים או במפרקים בעוד הסוג המסתובב משמש להרפיית והרגעת השרירים.

עדיף לבחור מכשיר לעיסוי לפי מה שאתם רוצים שהוא יעשה. אם אתם מחפשים משהו עם יותר לחץ, אז לכו על משהו כמו כדור לישה. אם אתם מחפשים משהו שיספק עיסוי רקמות עמוק, אז לכו על מכשיר לעיסוי מרפק או כף הרגל.

ישנם שלושה סוגים של מכשירי עיסוי הפופולריים ביותר בשוק:

  • מכשיר עיסוי רקמות עמוק – סוג זה מכוון לרקמות שריר עמוקות ומספק הקלה בכאב ובמתח בשרירים
  • מכשיר עיסוי שוודי – סוג זה מתמקד בהרפיה ומשתמש בלחץ קל לשחרור מתח בשרירים, רקמות חיבור, רצועות וגידים. כמו כן, זוהי אפשרות טובה למתחילים.
  • מכשיר עיסוי שיאצו – סוג זה משלב טכניקות אקופרסורה להמרצת מחזור הדם והפגת מתחים.

מקווים שמאמר זה ענה לכם על כל השאלות בנושא עיסוי רפואי, מקווים שחידשנו לכם דברים שלא ידעתם לפני בנושא ושהתוודעתם לדברים שלא ידעתם לפני כן, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

תפריט נגישות