החזרי מס הייטק – כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא | הרחבה והסברים

חוק המס החדש אומר שגם חברות הייטק יוכלו להגיש את המיסים שלהן דרך האינטרנט. החוק החדש הזה נקרא החזרי מס הייטק.

מס הכנסה פיתח תוכנית זו כדי להקל על הגשת מיסים עבור חברות אלה, שבדרך כלל יש להן החזרי מס מסובכים יותר מאשר תעשיות אחרות.

למה קיים דווקא החזר מס להייטק

חברות הייטק לא משלמות מיסים. יש להם שיעור מס מופחת. החזרי מס הייטק מחושבים על סמך מכירות החברה נטו והיקף ההשקעה במחקר ופיתוח. ככל שההשקעה במחקר ופיתוח גבוהה יותר, כך ההחזר יהיה גבוה יותר.

אנשים בעבודות הייטק משלמים הרבה מיסים. מסים עשויים להיגרם באמצעות משכורת, הטבות או מקורות הכנסה אחרים.

עובדי הייטק בישראל מרוויחים מעל 30,000 שקל בחודש בממוצע – מה שאומר שהחזר המס עבורם יכול להיות גבוה למדי.

עובדי היי-טק מרוויחים לרוב נתח משמעותי מהכנסתם במדרגת מס גבוהה ולכן יכולים לתבוע בחזרה כמויות גדולות של מס. זה לא תמיד השכר השנתי הממוצע שלהם בגלל העובדה שהם מחויבים במס על האחוז הגבוה מהרווחים שלהם בדרך כלל באזור של 35%, גורמים שונים אחרים קובעים זאת.

ישנם מספר גורמים שיכולים לזכות עובדי הייטק להחזר מס, אך הדרך הטובה ביותר לבדוק זאת היא להתייעץ עם רואה חשבון.

בדיקת זכאות להחזר מס בשוק ההייטק

אלפי עובדי הייטק זכאים להחזרי מס הייטק ואינם מודעים לכך, בעיקר בגלל שהם לא מספיק מעודכנים בנושא. זו הסיבה שרכזנו את כל האפשרויות הזמינות עבור אלה שעובדים בתעשייה זו:

  • קרנות מלגות זמינות לעובדי הייטק בעלי עבודה המחייבת תעודת מקצוע וכמובן לבעלי תואר אקדמי. בהתאם לרמת ההשכלה שאתם משיגים, תוכלו לקבל זיכוי מס עם סיום הלימודים. נקודות הזיכוי במס משתנות בהתאם לתואר והתעודה שלכם. כדי לדעת לאילו נקודות תהיו זכאים, יש לפנות לאיש מקצוע ולמלא טופס 101 – קחו בחשבון שאם תתאמנו בהמשך עבודתכם, תהיו זכאי גם למס.
  • לשינוי מקום העבודה עשויות להיות השלכות משמעותיות על המסים שלכם. זה עשוי להיות ניכוי מס אם אתם מחליפים קריירה או עוזב עבודה בהייטק בגלל הטרדה. הקפידו לקרוא כיצד שינוי מקום עבודה משפיע על ההחזר הפוטנציאלי שלכם על מסים.
  • אובדן תעסוקה והכנסה יש השלכות מס ממשיות מאוד.
  • כאשר מס הכנסה עורך ביקורת ומגלה שהגבייה הייתה מחוץ לבסיס, עובדים שקיבלו תשלומי יתר עשויים להיות זכאים להחזרי מס.

שינוי במעמד המשפחתי מוביל להחזרי מס לשכירים. יש לתעד את השינוי גם על ידי עדכון הטפסים הרלוונטיים.

יתכנו גורמים נוספים להחזר מס

מלבד הגורמים המפורטים לעיל, ישנם גורמים נוספים שעשויים לזכות אותכם בזיכוי והחזר מס.

  • לידה – אם עובדת בהריון, היא עשויה לקבל חופשת לידה. בנפרד, הרווחים שלה בתקופת החופשה עדיין מחויבים במס ולכן היציאה לחופשת לידה מזכה את העובדת בהחזר מס. אם את אם חד הורית, כמות הנקודות שתוכל לצבור בכל חודש תגדל. כמו כן, סכום ההחזר שלכם עשוי להיות גבוה יותר.
  • תרומות – עובדי הייטק מקבלים לרוב שכר גבוה מהממוצע, ולכן הם נוטים לתרום הרבה. תרומות מעל סכום מסוים ובמשך פרק זמן מסוים עשויות לזכות את התורם בזיכוי כלשהו, שלעיתים אף יכול לעלות על סכום התרומה המקורי.
  • החזרי מס עקב מגפת הקורונה – בנוסף לגורמים הרלוונטיים בכל עת, מגפת הקורונה ואובדן הכנסה עקב גורמים נלווים כגון סגירות, גרמו לרשויות המס להיות מודעות מהרגיל לזכאים לקבלת החזר מס. מה שגם השתנה הוא ההתחשבות שלהם בגורמים הקשורים כמו אובדן מקום עבודתם או הכנסה אם הם לא זכאים כבר להחזר.

אנו מקווים שמאמר זה נתן לכם רקע בנוגע להחזרי מס הייטק, מאחלים לכם הצלחה רבה בתהליך.

תפריט נגישות