סודות העיצוב התעשייתי – כיצד יוצרים מוצר טוב?

עיצוב התעשייתי

עיצוב התעשייתי

עיצוב מוצר הוא תחום מיוחד של עיצוב תעשייתי העוסק במראה החזותי, הארגונומיה והשימושיות של מוצר מיוצר.

ישנם שלושה מימדים לעיצוב המוצר: אסתטי, פונקציונלי וטכני. מעצבי מוצר עובדים בתחומי האמנות, האדריכלות, משרדי הפרסום וחברות המייצרות מוצרים עבור תאגידים כמו בואינג או ב.מ.וו. מעצבי מוצר כיצד לעצב מוצר ולהגדיל את הפרודוקטיביות שלך בפחות זמן. עיצוב המוצר כולל סטיילינג, ארגונומיה והנדסת מוצר.

מעצבי מוצר עובדים על עיצוב אסתטי, פונקציונלי וטכני של מוצרים. התפקיד הוא תפקיד יצירתי. מעצבי מוצר משתמשים בדמיון שלהם כדי ליצור מוצרים שהם לא רק תקינים מבחינה טכנית, אלא גם נראים טוב ומרגישים טוב מדי. מעצבי מוצר עוסקים במגוון תחומים, לרבות מוצרי צריכה, עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, אופנה ואפילו הנדסת תעופה וחלל. הם מועסקים על ידי חברות גדולות או קטנות במגזר הפרטי או הממשלתי. לחלק ממעצבי המוצר יש גם מיזם עסקי משלהם.

מעצבי מוצר אחראים על המראה, התחושה והתפקוד של המוצר. הם יעבדו עם מהנדסים כדי ליצור אב טיפוס, ולאחר מכן יציגו את אב הטיפוס להנהלת החברה. מעצבי מוצר עובדים לעתים קרובות על כל דבר, החל מבגדים ועד כלי עבודה. הם חייבים להיות מסוגלים לדמיין איך אנשים ישתמשו במוצר שהם מעצבים ולספק פרטים כמו איך הוא יתחבר, מאילו חומרים הוא יהיה עשוי וכיצד

מה ההבדל בין עיצוב תעשייתי לאמנות?

עיצוב תעשייתי הוא תהליך של עיצוב ויצירת מוצרים שנועדו לשמש את הציבור הרחב. מעצבים תעשייתיים צריכים לחשוב איך המוצר שלהם ייוצר ובאילו חומרים ישמשו כי הם לא רק מעצבים מוצר, אלא גם את תהליך הייצור.

אמנים אינם מודאגים באותה מידה מההיבטים הללו של עבודתם מכיוון שהם יוצרים עבור עצמם, עבור אמנים אחרים או עבור גלריות. אמנים יכולים לעבוד במדיומים רבים ושונים כמו ציור, רישום, פיסול וכו'.

עיצוב תעשייתי הוא סוג אנליטי יותר של עיצוב ואילו אמנות אקספרסיבית יותר.

ישנם שני סוגי עיצוב: עיצוב תעשייתי ואמנות.

למה חשוב שיהיה מעצב תעשייתי בצוות שלך?

מעצבים תעשייתיים הם חלק חשוב מהצוות שכן הם יוצרים אבות טיפוס ומעצבים את המוצר הסופי. הם מבטיחים שהמוצר הסופי ידידותי למשתמש, בעל משיכה אסתטית טובה וניתן לייצור. תפקידו של מעצב תעשייתי הוא ליצור אב טיפוס של מוצר על ידי חשיבה על אופן השימוש בו, כיצד ייוצר ומה צריכה להיות צורתו הסופית. מעצבים תעשייתיים יוצרים מודל תלת מימד של מוצר סופי וחושבים על החומרים הטובים ביותר לשימוש. הם גם דואגים שהמוצר מיוצר בצורה בטוחה ויהיה ידידותי למשתמש. תפקידו של מעצב תעשייתי מורכב מחשיבה על משתמש הקצה, תקשורת עם מהנדסים כדי להבטיח שהם עיצבו את המוצר הטוב ביותר האפשרי ולעודד אותם בכל פעם שהם מתבלבלים.

מחפשים מעצבים תעשייתית מוכרים ומומלצים?

הכירו את תומאס עיצוב תעשייתי 

סטודיו תומאס עיצוב תעשייתי הוקם על ידי תום ורד בשנת 2011. הם מספקים שירותי עיצוב תעשייתי ופיתוח מוצרים ליזמים וחברות בכל הגדלים, כולל גיוס מימון, תכנון/שרטוט, פיקוח על קו הייצור. לפרטים נוספים – היכנסו לאתר תומאס עיצוב תעשייתי.

איך ליצור מוצר טוב בפחות מ-10 דקות?

עיצוב מוצר הוא תהליך מורכב הדורש יצירתיות ועבודה רבה. עם זאת, יש כמה טיפים לעיצוב מוצר שיכולים לעזור לך ליצור מוצר טוב בפחות מ-10 דקות.

  1. יש רעיון למוצר

  2. מצא את החומרים הטובים ביותר

  3. עצב את מבנה המוצר

  4. צייר או שרטט כיצד ייראה המוצר הסופי שלך

  5. בדוק את אב הטיפוס שלך על ידי בקשת אחרים להשתמש בו וספק משוב על איך זה מרגיש בידיים שלהם, אם הם יכולים להשתמש בו בקלות וכו'.

  6. פתח את אב הטיפוס שלכם למוצר סופי עם פרטים נוספים ובצעו התאמות לפי הצורך

למה בעצם צריך ביקורת עיצובית?

ביקורות עיצוב הן כלי חשוב בתהליך העיצוב. הם מספקים משוב רב ערך למעצבים על עבודתם, והם כלי שניתן להשתמש בו כדי לוודא שהמוצר עונה על הצרכים של המשתמשים שלו.

ביקורות עיצוב יכולות להתבצע באופן פנימי או חיצוני. ביקורות חיצוניות נעשות עם אנשים שאין להם קשר לצוות המוצר, בעוד שביקורות פנימיות נעשות עם חברי הצוות.

מעצבים צריכים תמיד לקבל איזושהי ביקורת לפני שחרור מוצר חדש או ביצוע שינויים גדולים במוצר קיים. זה יעזור להם לתפוס כל בעיה לפני שהן קורות ולוודא שהעבודה שלהם עונה על הצרכים של המשתמשים שלהם.

שלבים בתהליך עיצוב מוצר תעשייתי

עיצוב מוצר תעשייתי הוא תהליך שמתחיל בזיהוי הצרכים ומסתיים בייצור אב טיפוס פונקציונלי. להלן כמה מהשלבים בעיצוב תעשייתי:

  • זיהוי הצורך במוצר מחקר טיוטה של אב טיפוס עובד "מוכר את הרעיון"

  • צור סקיצות, מודלים תלת מימדיים ואבות טיפוס

  • קבלת משוב מבעלי עניין

  • בחר עיצוב

  • פיתוח מפרטים לייצור המוצר

  • ייצר אב טיפוס למוצר

  • הגשת האב טיפוס למשתמשים והמתן לביקורות

שיקולים אפשריים

  • שקול את נקודת המבט של המשתמש

  • שקול את צרכי המשתמש

  • שקול את מוצרי התחרות

  • שקול את סוגי המשוב השונים שאתה יכול לספק

תפריט נגישות