מתי הכי טוב לחתום על הסכם ממון

באופן אידיאלי, אנו ממליצים לבני זוג המתקשרים בהסכם ממון להתכונן, לדון ולחתום זמן רב לפני סיום תוכניות נישואין ושליחת הזמנות. חתימה על הסכם ממון לאחר החתונה היא בהחלט האופציה הבטוחה יותר כאשר מועד החתונה הוא רק בעוד מספר ימים או שבועות. התקשרות בהסכם מסוג זה מעניקה לזוגות שקט נפשי שכן היא יכולה לסייע בהימנעות מלקחת עניינים לבית המשפט לענייני משפחה, שעלולים להיות מלחיצים ויקרים. ניתן להתקשר בהסכם מחייב משפטית על ידי בקשה מבית המשפט להפוך אותו לצווי הסכמה או על ידי התקשרות בהסכם ממון בהתאם לכללים מסוימים.

ההסכם נחתם רק לאחר שלכל צד יש יועץ משפטי משלו שייעץ לגבי סוג ההסכם המסוים

על עורך דינו של כל אדם לספק ראיות תיעודיות לכך שניתן ייעוץ עצמאי טרם החתימה על ההסכם. קבלה היא דרישה מחמירה על פי החוק החל שלא ניתן להימנע ממנה, ועל הסכם הממון להכיל אישור ייעוץ משפטי עצמאי חתום על ידי זוג עורכי דין נפרדים. ככלל, פתרון סוגיות באמצעות פשרה כספית מורכב ויקר יותר מאשר קבלת צווי הסכמה, שכן המסמך ארוך ומורכב יותר בשל דרישות משפטיות מחמירות ועל כל צד לקבל ייעוץ משפטי בפני עצמו לפני החתימה.

במקרים בהם העניינים הכספיים מורכבים יותר

בני הזוג נשואים זמן רב, או שמערכת היחסים ביניהם אינה בטוחה, ייתכן שיהיה צורך לפנות לייעוץ משפטי עצמאי לצורך הכנת עסקה פיננסית. לסיכום, בעוד שהעלויות הברורות הקשורות לתיעוד רשמי של הסכם הפרידה שלך על ידי עורך דין במתכונת משפטית מחייבת מחווירות בהשוואה לעלויות הפוטנציאליות (הן הכספיות והן הרגשיות) שעלולות להיגרם אם מי מהצדדים משנה את דעתו לאחר מכן לגבי התנאים של כל הסדר בלתי פורמלי, המוביל למשא ומתן נרחב ומתמשך ואולי לתביעות משפחה. סביר להניח שתצטרכו לפנות לבית המשפט מספר פעמים לדיונים, וכל התהליך יכול להימשך הרבה יותר זמן מאשר אם הייתם מגיעים להסדר.

אם לא תחתום על הסכם מכובד כתוב מלכתחילה

הסבירות לסיום ידידותי לתיק וליחסים עם עורך הדין שלך קרובה מאוד לאפס. אם אתה נחוש למצוא עורך דין מנוסה איתו תוכל לעבוד יחד על בסיס הסכם ברור בכתב, אתה תהיה בדרך לתוצאה הטובה ביותר. לבסוף, לפני שאתה חותם על הסכמי תעריפים כלשהם, שקול אם יהיה לך נוח לעבוד עם אדם זה כעורך הדין שלך.
על מנת לבדוק מידע בתחום של מתי הכי טוב לחתום על הסכם ממון ניתן לבקר באתר notary-heskem-mamon.com

אף עורך דין מכובד לא יאלץ אותך להסכים לשלם במקום. רק לאחר הבנת ההסכם תתבקשו לחתום ולאשר את הבנתכם מול עורך הדין. בחתימה על המסמך אתה מאשר שבכוונתך לקיים את תנאי החוזה.

כאשר החוזה נחתם רשמית

הצדדים חייבים להיות מפוכחים, כלומר הם יכולים להבין את תנאי ההסכם והחוזה, ואינם תחת השפעת סמים או אלכוהול. כריתת חוזה פירושה ששני הצדדים הגיעו להסכמה ומבינים את התנאים הכלולים בו. חותם (או לפעמים ארגון) החותם על הסכם או חוזה.

אם חברה מעורבת בחוזה

כגון הסכם רכישת עסק, יחתום על החוזה בעל סמכות משפטית בשם החברה. חתימה על חוזה מעידה בפני מקבלי החלטות משפטיות, כגון שופטים ומגשרים, שהתקשרת מרצונך בהסכם והיית כשיר לעשות זאת. מסמכים חתומים שלא כהלכה עלולים לבטל את תוקף ההסכם ולהשפיע על זכויותיך החוקיות. אנו ממליצים לך לא להסתמך רק על הסכם הרכישה – עדיין מומלץ לשמור את הסודות המסחריים הסודיים ביותר או מידע אחר לעצמך עד שאתה בטוח שהקונה יחתום על ההסכם.

לאחר שהצדדים הסכימו על לשון חוזה המכר

הוא ייחתם על ידי שני הצדדים. עם הסכם מכר ורכישה חתום ביד, הקונה יכול להשלים כל הסכמי מימון עם מלווים חיצוניים עד לסגירה. לאחר שזיהית קונה לעסק שלך והגעת להסכמה על תנאי מפתח ומחיר, אתה מוכן לעבור לתהליך הסגירה בפועל. ברגע שיש לך הסכם כללי עם הקונה לגבי המחיר ותנאי ההתקשרות עם החברה שלך, הקונה בדרך כלל כותב וחותם על מכתב כוונות לא מחייב.

אם יש לך שאלות או רוצה לוודא שההסכם שלך

הוא לטובתך (והילדים שלך, אם יש לך ילדים), התייעץ עם עורך דין לפני החתימה. אם שכרת עורך דין כדי להכין הסכם ממון שבן הזוג שלך יחתום עליו, אמור להיות לו מספיק זמן לעיין בהסכם ובמידע הפיננסי שלך, לבקש ייעוץ מעורך הדין הבלתי תלוי שלהם ולנהל משא ומתן על כל שינוי בתנאים.

המומחית הפיננסית סוז אורמן אומרת שאם תחליט להתחתן

זוגות צריכים לנקוט כמה צעדים כדי להבטיח שלעסקה יש את הסיכוי הטוב ביותר לעבור אם הנישואים יסתיימו בגירושים. בין שליחת הזמנות לחתונה, מציאת המקום המושלם והזמנת עוגות, מומחית הפיננסים סוז אורמן אומרת שכל זוג לוקח את הזמן לכתוב ולחתום על הסכם ממון. הסכמים אלו הם בעצם חוזים פרטיים בין זוגות נפרדים הממסדמים את הסכמי הממון שלהם ואין להביאם לבית המשפט לענייני משפחה וגם לא לחייבם באישור תנאיהם.

תפריט נגישות