אימות חתימה מול נוטריון

תפקידם של נוטריונים הוא לוודא שהחתימה על המסמך שייכת לאדם המופיע בפניכם. עבודה נוטריונית היא לוודא שכל החתימות על מסמך חוקיות. חובתו העיקרית של נוטריון היא לוודא את זהותו של מי שחתם על המסמך לפני אימות החתימה. לחלק מתחומי השיפוט יש חוקים נוטריוניים המסדירים את האופן שבו מיופה הכוח (אולי אתה או מישהו אחר) חותם ומאמת את חתימת מיופה הכוח.
עבור עוד פרטים נוספים אודות אימות חתימה מול נוטריון נא לבקר באתר rehovot-notary.com

אם אין חוק כזה בשטח השיפוט הנדון

עליך לאפשר לצד שלישי לחתום בשם החותם בהסכמת החותמים, ועלייך לשים לב לנסיבות אלה במלואן הן באישור הנוטריוני והן בחוק. ערך יומן. עליך לכתוב או להדפיס בצורה קריא את שמו וחתימתו של החותם הן על האישור הנוטריוני והן על רישום היומן (ותשווה את השם והחתימה לאלו המופיעים בתעודות החותם).

הטקסט על הסרט אומר לך אם הקובץ חתום והאם חתימת הנוטריון (המכונה גם תעודה דיגיטלית) תקפה

לאחר מכן, החתימה על המעשה מאושרת ונחתמת על ידי הנוטריון החתום עליו והעדים (אם יש), והמעשה מוטבע בחותמת נוטריון אדומה. אם הנוטריון לא יאשר את חתימתך, הוא לא יוכל לוודא מי חתם על המסמך הלא חתום. נוטריון הוא בעל תפקיד אשר מאשר את זהות כל החותמים על שטר נוטריוני, מאשר את החתימות ומטביע חותם (או "חותם") על המסמך.

נוטריון אינו יכול לאמת חתימה אלא אם כן הנוטריון יודע באופן אישי או שיש לו ראיות מספקות לכך שהחותם המאושר על ידי נוטריון

הוא האדם המתואר במסמך ומי שביצע את המסמך. משמעות הדרישה היא כי לשטר הנוטריוני יש לצרף הצהרה המעידה על סוג הפעולה הנוטריונית, מתי, היכן ועל ידי מי בוצע הפעולה הנוטריונית. כדי לזהות מסמך, על נוטריון תחילה לזהות את החותם כמי שחתם על המסמך. כמו כן, רשאי מי שהקליט את המעשה לחתום על המעשה בנוכחות נוטריון או להודות כי החתימה על המעשה שייכת לו.

המסמך והתעודה אינם חתומים באופן אישי או מוגשים בנוכחות נוטריון לאימות בשבועה או אישור

יש לציין במעשה הידיעה את שמו של המצהיר (מגיש הבקשה), ועל המצהיר לחתום על מעשה הידיעה בנוכחות נוטריונים. לאחר מכן מאשר הנוטריון כי העד נשבע וכי מסמך זה הוא עדותו האמיתית ובעל פה של העד. לאחר מכן משלים הנוטריון את תעודת ההכרה על ידי כתיבת או הדפסה על המסמך את הביטוי המתאים "מוכרים בפניי" וחתימה על שמם ותאריך הפירעון של העמלה להלן.

בניגוד להודאה באשמה

עם נוטריון תחת שבועה, על הנוטריון לחייב את החותם להישבע ולראות את החתימה. כאשר עובדים באינטרנט, נוטריון חייב לאמת את זהותך ולהקליט את חתימתך באמצעות וידאו. הנוטריון יבקש הוכחת זהות כדי לוודא שאתה מי שאתה אומר שאתה.

לאימות זהותך

הנוטריון יבקש ממך להציג מסמך זיהוי תקף עם תמונה, תיאור פיזי וחתימה, כגון רישיון נהיגה, תעודת זהות צבאית או דרכון. הנוטריון יסרב לאשר את החתימה אם יהיו בעיות אפשריות עם החותם. נוטריון מנוסה, קשוב ומצפוני לעולם לא צריך להיות מופתע או מבולבל בנושאים הקשורים בחתימות, במיוחד אם אתה מבצע זיהוי יסודי של החותם ורושם את פרטי המעשה הנוטריוני באישור נוטריוני ויומן. הנוטריון רשאי לדרוש מידע נוסף או זיהוי של אדם כדי לאמת את זהותו לפני אישור אמיתות המסמך.

מסמכים מקוריים הדורשים אימות יש להגיש לנוטריון

הדרך הקלה ביותר לאמת אישור דיגיטלי נוטריוני היא לפתוח את המסמך ב-Adobe Reader ולהציג את פרטי האישור בחלונית החתימה. בעיקרו של דבר, תעודה דיגיטלית נוטריונית היא אמצעי אבטחה שננקט בחוק כדי להגן על מסמכים נוטריוניים.

אחד המאפיינים הבסיסיים ביותר של כל שטר נוטריוני מנייר הוא החתימה, בין אם האדם חותם מול נוטריון או מכיר בכך שהחתימה היא שלהם. בשום מקרה אסור לשים רק חתימה וחותמת על מסמך, ללא אישור נוטריוני.

מכתב או מסמך נוטריוני מאושרים על ידי נוטריון

פקיד מורשה הפועל כעד חסר פניות לחתימה על פעולות וקובע את אותנטיות החתימות. ההודעה מאשרת את מקוריות החתימה, המוכיחה כי החותם התייצב בפני הנוטריון; הנוטריון זיהה את החותם; והחתימה על המסמך תואמת את החתימה בתעודת הזהות שהחתימה הציג לנוטריון ואת החתימה ביומן של הנוטריון.

בשל הדרישות שהעד האמין יהיה מוכר באופן אישי לנוטריון ושהעד יכיר באופן אישי את החותם

שיטה זו של אימות זהות נמצאת בשימוש נפוץ יותר על ידי נוטריונים המאשרים את זהות הלקוח או מעסיקיהם של לקוחותיהם. זה נחשב לנוהג טוב (או עשוי להידרש על פי חוק) שהנוטריון יישבע שבועה או הצהרה לעד אמין, והעד יחתום על תצהיר שבו הוא טוען לאשר את זהות החותם. החובה עולה בקנה אחד עם הדרישה הרווחת כי החותם על השטר יהיה נוכח פיזית בנוכחות הנוטריון במהלך השטר הנוטריוני.

תפריט נגישות