על מה כדאי לחשוב כאשר מעצבים חנות?

עיצוב חנות

עיצוב חנות

במידה ואתם מתכוונים לפתוח חנות בקרוב, נשמח לשתף אתכם בדרכים וטיפים שיעזרו לכם לעצב אותה בצורה הנכונה והטובה ביותר. מוכנים? אנחנו מתחילים!

מטרות עיצוב חנות חדשה

על מנת שיהיה אפשר להבין מהם הדברים שכדאי להתמקד בהם כאשר מתחילים בתהליך עיצוב החנות, יש קודם להבין את המסע שעוברים הלקוחות מהרגע בו הם נתקלים בחנות ועד הרגע בו הם יוצאים מהחנות עם מוצרים שרכשו. בעלי המקצוע שיכולים לעזור בהבנת התהליך ובכלל בהמרתו למכירה, הם מעצבי פנים המתמחים בעיצוב חנויות.

אגב, במהלך התהליך, תוכלו גם לקבל ייעוץ ממעצב או מעצבת הפנים שבחרתם לגבי בחירת מתקני התצוגה שיהיו בחנות. כיום, יש מבחר גדול של מתקני תצוגה בהם, לוחות מחורצים, מדפים ועוד. לדוגמה, אם בחרתם לוחות אלומיניום מחורצים, תוכלו לצור קיר תצוגה יפיפיה. על קיר תצוגה, תוכלו להציג את המוצרים שאתם מוכרים בחנות שלכם.

בואו נדבר על הכניסה לחנות

חלון הראווה הוא כרטיס הביקור של החנות. זהו הדבר הראשון שרואים. אם חלון הראווה יהיה משעמם ולא אסתטי, לא תהיה סיבה להיכנס לחנות. חלון הראווה יכול לשדר את המותג ולהעביר את המסר המתאים. על כן, הוא צריך להיות כמה שיותר אסתטי ונעים לעין, כזה שאי אפשר להתעלם ממנו וכזה שיסקרן את הלקוח להיכנס ולבדוק את החנות מבפנים.

בואו נדבר על תאורה לחנות

כאשר מעצבים את החנות, יש לדאוג לתאורה איכותית וגם טובה שתאיר כל חלק בחנות ובמיוחד תאורה שתהיה נעימה ונוחה וכך גם הלקוחות יוכלו לראות היטב את המוצרים המוצגים בחנות. כמו כן, התאורה גם צריכה להחמיא למוצרים. אם יש לכם מדפים בחנות, יש למקם נקודות אור שיסייעו בהדגשת המוצרים החשובים. יש גם לא לשכוח את התאורה בתאי המדידה. היא צריכה להיות מחמיאה וכזאת שתגרום ללקוחות להתאהב בבגדים שהם מודדים. בגדול, מבחינת התאורה בחנות, מומלץ לבחור גופי תאורה שיהיו אופנתיים, מעוצבים וכמובן בולטים. אל תשכחו להאיר גם את הכניסה לחנות ואת חזית החנות וזאת על מנת שיהיה אפשר להתלבט על פני חנויות אחרות שנמצאות סביב החנות שלכם.

בואו נדבר על זמן השהייה של הלקוח בחנות

אחרי שהלקוח נכנס לתוך החנות, המטרה המרכזית היא להגדיל את זמן השהייה שהוא יהיה בה. איך אפשר לעשות זאת? על ידי חלל מכירה מעניין וגם עשיר. חלל המכירה צריך להיות מאורגן והוא צריך להקל על הקונה בחיפוש המוצרים שהוא מעוניין בהם.

בואו נדבר על רענון תצוגת החנות והחזית שלה

מדובר על אחד האלמנטים החשובים ביותר כאשר מדובר על עיצוב חנויות. יש לבצע רענון לחנות ולחזית וזאת בהתאם לתכיפות הביקורים הממוצעת של הקונים. שימו לב שאם תכנסו לרשתות פארמה, אתם תראו שמדי פעם יש שינוי בתצוגה של המוצרים.

בואו נדבר על הגדלת המכירות

אחת הטעויות הנפוצות בכל הקשור לעיצוב חנות היא לא לקחת בחשבון את הזמן של הלקוח. הרי כיום יש ללקוח המון חלופות משתלמות ואם הוא ישקיע זמן רב בחיפוש מוצר או מוצרים מסוימים בחנות, סביר להניח שהוא לא ירצה לחזור שוב לאותה החנות. אפשר להשתמש בשלטים שיכווינו את הלקוח ואפשר גם להדריך את צוות העובדים שייתן שירות מקצועי ואדיב וכך אפשר להקל באופן משמעותי על הלקוח ויהיה אפשר לייצר אינטראקציה טובה בין המוצר והמותג. יישום כל אלה יביאו בסופו של דבר להגדלת המכירות.